czwartek, 24 stycznia 2013

mBank 0.9

źródło: http://biuroprasowe.netpr.pl
Od kilku miesięcy, pracownicy mBanku informują nas z dumą i radością o planach wdrożenia nowoczesnej i innowacyjnej bankowości, która konkurencję ma znokautować w kilka sekund. (S)Twór ten, zgodnie z terminologią komputerową, przyjąć ma nazwę mBank 2.0, jakoby następcy obecnego mBanku. Przymiarki trwają już teraz.

Osobiście jestem sceptyczny wobec tego pomysłu. Jakoś przelewy przez facebooka nie są dla mnie wyznacznikiem wartości Banku, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że dla poważnego Banku to krok w tył. Poza tym najsilniejszym punktem popularnego "kwiatka" jest system transakcyjny, który ma ulec niepotrzebnej zmianie. 

W moich wątpliwościach utwierdzić mnie musiał (dodatkowo przyprawiając o ból głowy), jak zawsze pomocny w takich sytuacjach, mBank, który chyba pozazdrościł zmieniającym regulaminy kolegom po fachu z Meritum i z Alior Synca, którzy ograniczają moneyback. Otóż jak przeczytać można w wysłanym, w dniu 21 stycznia komunikacie do klientów, w Banku następuje zmiana regulaminów. "Nic nowego" powiedziałby stały klient mBanku, przyzwyczajony do naczelnej reguły pierwszego w Polsce Banku internetowego, która brzmi: tydzień bez zmiany regulaminu, tygodniem straconym. A jednak Bank z kwiatuszkiem i w tym elemencie wprowadza nową jakość.

Standardowa informacja o tym, które regulaminy i w którym dniu ulegają zmianie, poprzedza wdzięczną rozpiskę wyszczególnionych zmian. A wygląda to tak:
źródło: http://www.mbank.pl

"Very convenient" - powiedzieliby Anglosasi. Wśród polskich klientów Banku spotka się to raczej z siarczystym zawezwaniem damy lekkich obyczajów. Ponieważ informacja jest oczywiście niepełna, Bank nie zostawia nas z pustymi rękami, ze zmianami możemy się zapoznać dokładnie. BARDZO dokładnie:
źródło: http://www.mbank.pl
Wiedząc już jakiego rodzaju zmiany zostały naniesione, można pominąć niektóre części tekstu i czytanie regulaminów zredukować do śmiesznych kilkudziesięciu stron i zabawy w "znajdź różnicę". Ot, przy porannej kawie.
Pracownicy Banku, oczywiście spuścili zasłonę milczenia na lawinę nieprzychylnych komentarzy pod tą informacją.

Mimo wielkich chęci, do wprowadzania "nowej bankowości - 2.0", przy obecnej polityce relacji z klientem, widoczna na zrzucie ekranu liczba gwiazdek przy ocenie powyższego artykułu to najwyższa liczba jaką można uczciwie postawić przy logo Banku, a może należałoby nawet, na skutek uwstecznienia, tę liczbę zmniejszyć do wartości ułamkowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, zachowaj kulturę wypowiedzi i szacunek do swojego rozmówcy.